Friday, August 26, 2011

Ærteblomst med ærmer

Så er det lige før og næsten - jeg mangler kun lynlåsen i siden. Kjolen behøver dog ikke bliver færdig lige nu. Jeg skulle lige prøve med halskanten på, og den er godt nok varm.

Advarsel - dette bliver et billedtung indlæg, for jeg er faktisk selv ret glad for resultatet. Kjolen har været hurtig at strikke, og det er let at følge Lisa Renners opskrift. Mange gange har jeg tænkt, at maskeantallet var helt hen i skoven i forhold til mønsteret, men har så alligevel gjort hvad der stod, men det resultat at 1 til 2 ud/indtagninger længere fremme, jamen - så passede det hele. Jeg har ikke hørt efter på et punkt! Og det kan ses, men jeg lever med det. Halskanten skulle stoppe midt i et mønster og ikke med en sort kant. Derfor ser halskanten lidt bredere ud midtfor.

Hvis jeg skulle gøre noget anderledes ville jeg strikke ærmerne på p3½ for at give lidt mere plads, og heller ikke lukke så mange masker af, så stykker på overarmen blev lidt bredere.

Billede med Gitte i kjolen kommer når lynlåsen er syet i.



Faktaboks:
Modellen er Ærteblomst fra Lisa Renners nye strikkebog. Garn fra www.garnudsalg.dk. Uld/alpaca 90/10% i farven havskum og uld/cashmere 90/10% i farven sort. Jeg strikker fra cones, så jeg har ikke styr på hvor meget jeg har brugt. Jeg er vild med begge garner.

PS: Mange gange når jeg forsøger at skrive en kommentar, får jeg besked om at jeg ikke har adgang..... Synes godt nok det er vanskeligt at være blogger lige p.t. Jeg opgiver når jeg har forsøgt at komme af med en kommentar 3-4 gange!

36 comments:

MetteNS said...
This comment has been removed by the author.
Lea said...

Wauw, wauw, wauw - så behøver jeg vist ikke sige meget mere!

Den er SÅ flot, Gitte! Noget af det smukkeste jeg længe har set!

Wauw!

MetteNS said...

Hvor er den smuk din nye kjole - glæder til modeopvisningen.:)

Strikkeheksen said...

GITTE - den er fuldstændig fantastisk og jeg ved den bare sidder perfekt på dig :-)

SMUK og helt sin egen - og halskanten er flot alligevel - tror ikke en sjæl bemærker det :-) Flot, flot arbejde :-)

Strikkeheksen said...

PS: Er fuldstændig enig i det med ærmerne, det er også et problem på Lady MacDuff trøjerne, det må jeg vist hellere få tilføjet :-)

Uldbegavet said...

Jeg tror ikke mine egne øjne, men du har gjort det igen, skabt endnu en fantastisk kjole der får enhver til at tabe næse og mund. Glæder mig til at se den på, men ved allerede, at det vil se fantastisk ud.

Anonymous said...

Hvor er den altså blevet flot. den kommer du sikkert til at bruge meget, når årstiden passer til dit garn.

Ved du at Lisa har en side på facebook, der hedder Close Kropsnært strik. Der er andre der har strikket fra bogen, der har lagt billeder ind.

God weekend
Mvh Maibritt

Eva said...

Så fantastisk flot!
Bare jeg kunne holde ud at have uld på kroppen, så ville jeg gå igang med det samme.

Fríða said...

nöj, hvor er den blevet super lækker! glæder mig til at se den på fruen.
kh.fra Island
Frida

Pia said...

Fantastisk flot kjole. Wauw sir´ jeg bare.

Heidi said...

Hvor er den smuk - glæder mig til at se den med "indhold".

fru westerskov said...

Den er superflot :)Glæder mig til at du viser billeder, hvor du har den på.

Lis said...

Den er bare flot, lækker og ser varm ud, men det sagde du jo. Tror ikke du får den af til vinter :)

Kh. Lis

Sylvia said...

FANTASTISK SMUK Gitte!!!
Jeg håper du tar den med, og forøvrig alle de andre plaggene du har strikket i det siste, så jeg får se dem på deg, da vi sees på Fanø!!
Så synd med at du ikke får kommentert. Jeg strever av og til med bloggen jeg også, og kan aldri komme direkte inn i bloggen min, men må gå "snarveier" rundt omkring, for i det hele tatt å logge meg inn. Har du forsøkt å gjøre det på en annen måte?
God weekend!

Mariann said...

Hvor er den bare blevet flot.
Jeh skal da lige love for, at du strikker hurtigt :-)

Xanita said...

Super flot kjole - er lidt misundelig ;-)

Mht. at kommentere på bloggene, så har jeg aldrig selv haft problemer, men har hørt at hvis folk har "pop-up"-kommentar-felt, så har ingen problemer med at kommentere på de blogs. Men det er selvfølgelig noget folk skal gå ind og ændre for at andre folk kan kommentere.

Birthe said...

Hold da op , den er jo gude skøn :-)
Du bliver bare så flot i den kjole ....
Kh. Birthe

Quiltepigen said...

Wauw hvor er den altså bare flot,puha man bliver helt svedt.

Susannes syslerier said...

Den er jo bare gudesmuk Gitte - virkelig helt ubeskrivelig. Jeg kan kun tilslutte mig alle de beundrende ord, der allerede er sagt. Åhh hvor er den smuk :-)

Vil lige huske det med ærmerne og pindestørrelsen, så jeg er sikker på, at det kommer til at passe. Jeg er rigtig glad for, at du er færdig - så kan jeg (og har jeg) skele lidt til den, når jeg tænker "kan det virkelig passe at....".

Camilla said...

Hvor er den blevet flot Gitte!!!! Jeg glæder mig meget til at se den med Gitte indeni :-). Du er virkelig fantastisk med de strikkepinde :-)

Lydert said...

Hold op, hvor er den flot; det ender da med, jeg må strikke sådan et til mig selv

Gitte said...

Altså, altså - Tusind tak for de mange meget fine kommentarer.
Det er jo ligefør jeg glæder mig til det bliver koldt, så kjolen kan bruges.
- Men - en lun sensommer - det ville nu være dejligt ;-) Koldt skal det nok blive.
- Så Sylvia -jeg håber på bomuld til Fanø frem for uld.....
Maybritt - Jeg er ikke på facebook - bloggeriet tager nok tid, så desværre kan jeg ikke deltage der.
Lene - godt at vide at det ikke kun er mig, der har problemer med størrelsen på ærmerne.

Til dem der har lyst til at strikke en - kan jeg kun sige: Sæt igang. Den er underholdende at strikke og tager ikke nær så lang tid som man tror.

Liselotte said...

Jeg glæder mig til at se dig i den, Gitte - og allerede nu kan man jo se, at resultatet er rigtigt flot. Den bliver en vinder, er jeg sikker på :-)

Gitte said...

Tak Liselotte - Jeg glæder mig næsten til det bliver koldt og den kan tages i anvendelse.

Sylvia said...

Hei Gitte
Må bare svare deg her, for den kjolen i brunt jeg viser hos meg, KAN strikkes!!!!
Jeg tenkte nok du ville like den.
Jeg har ikke fått heftene enda, men når de kommer, tar jeg av et til deg, og tar den med til Fanø, så kan du jo finne garn til den der.
Er det ok?

Irene said...

Den er blevet rigtig flot Gitte!

nynne said...

Hvilket kæmpe arbejde du der har begået - og hvor er den flot ! Rigtig lady-like i den kombination du har valgt af farver og kvalitet.
Flot flot resultat - en rigtig gitte kjole

Lin said...

Avra hvor er den elegant. Og du er bare saa flot i strikkede kjoler. Jeg glaeder mig til at se den med indhold. Og saa varer det jo ikke saa laenge foer den bliver hel saeson-rigtig.
Halskanten, jeg synes det ser flot ud at den begynder ved et "faerdigt moenster", saa bliver den ligesom mere fremhaevet.

Helle : said...

Det bliver en rigtig skøn kjole til dig, tror virkelig at I passer super sammen.

strikkedilla said...

Så fantastisk nydelig kjolen ble. For et flott arbeide.

Elins Strikkeri said...

Så nydelig kjole du har strikket!!

Tine said...

Imponerende!
Den er bare blevet så smuk!

Som sagt af alle de andre, glæder jeg mig til at se den med indhold ;-)

Berit said...

Ja, i de farver er det lige en Gitte-model, så den skal du nok blive superelegant i.

Smukt arbejde, Gitte.

Helle said...

Wow, den var lekker. Trodde den var ferdig forrige gang du viste den frem uten ermer, men ser at den manglet noe nå.
Den er jeg sikker på at du kommer til å bli glad i utover høsten. Vi får da endelig håpe at du ikke trenger den helt ennå. :)

Anonymous said...

Hold da fast, hvor er den bare smuk!!! Kan godt forstå, at du var nødt til at vise os mange billeder.
WAUWWWWWWWWWWW

Kirsten Amstrup said...

Ja, det er en fantastisk flot kjole, som jeg får lyst til at eftergøre. Jeg spekulerer dog på, om der vil være plads nok i den til mine dimensioner, så jeg glæder mig til at se den på dig, så jeg bedre kan vurdere vidden. Hvilken str. har du strikket i?